ΤΑΙΠΕΔ: Μετά το καλοκαίρι οι μπουλντόζες στο Ελληνικό
08-04-2019, 19:22

Την εκτίμηση ότι οι μπουλντόζες θα μπουν στο Ελληνικό μετά το καλοκαίρι εξέφρασε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος.

«Είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί η εμβληματική αυτή επένδυση», είπε αναφερόμενος στο Ελληνικό, μιλώντας στο συμπόσιο της Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Ξενόφος τόνισε επίσης ότι το φετινό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ φτάνει τα 1,2 δισ. ευρώ και αφορά περιουσιακά στοιχεία «ναυαρχίδες».

Ο κ. Ξενόφος χαρακτήρισε χρονιά- ρεκόρ για το ΤΑΙΠΕΔ το 2018, κατά την οποία ενεργοποίησε πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ, που είναι το μεγαλύτερο από το 2011. Αναφερόμενος στα περιουσιακά στοιχεία «ναυαρχίδες» που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, συμπεριέλαβε το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και επισήμανε ότι οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση και τα δέκα περιφερειακά λιμάνια στη χώρα.

Μετά το Πάσχα θα «τρέξει» ο διαγωνισμός για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, σημείωσε ο κ. Ξενόφος. «Ευελπιστώ να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα, στις 16/4 ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου. Θα ακολουθήσουν και άλλες στην πλευρά του Ιουνίου και του Αιγαίου», είπε αναφορικά με τις μαρίνες. Στο πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ συμπεριλαμβάνονται ιαματικές πηγές, σημείωσε και αναφερόμενος στον τομέα της ενέργειας δήλωσε: «Σχεδιασμός μας είναι η πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και η δημιουργία υπόγειας αποθήκης αερίου στην Καβάλα, που αποτελεί για εμάς και μια στρατηγικής φύσης παρέμβαση».

Τέλος, επισήμανε ότι τα μακροοικονομικά στοιχεία της χώρας εμφανίζουν βελτίωση, υπάρχουν θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης τα τελευταία τρίμηνα και το τραπεζικό σύστημα δείχνει να βρίσκει τα «πατήματά» του, ωστόσο τόνισε: «Τα προβλήματα δεν επιλύθηκαν, πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια και στα χρόνια που ακολουθούν» και υπογράμμισε την ανάγκη να συνεχιστούν οι διαρθρωτικές παρεμβάσεις.

Τη δέσμευσή του ότι στα τέλη του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης. «Περιμένουμε και το ελληνικό δημόσιο να ανταποκριθεί σε όσα ανάλαβε και να εκτελέσει τα έργα συνδέσεων του ΟΛΘ με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Η κοινοπραξία δεν πήρε το λιμάνι πέρυσι τον Μάρτιο σε πολύ καλή κατάσταση, αφού ναι μεν είχε καλά οικονομικά μεγέθη, αλλά του έλειπαν υποδομές, εξοπλισμός και όραμα και προοπτικά με καινούρια έργα», πρόσθεσε.

Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, πρόσθεσε, εργάζεται για τη δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων υποδομών στις γειτονικές χώρες, με τα λεγόμενα dry ports, ενώ τόνισε ότι στον ένα χρόνο που η ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται στο μάνατζμεντ της κοινοπραξίας των ιδιωτών μετόχων, πέτυχε την σημαντική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων, από 28,5 ώρες κατά μέσο όρο στη ράδα, σε 8,1 ώρες τον Μάρτιο.

«Μέσα στο 2020 η εικόνα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι τελείως διαφορετική», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, τονίζοντας ότι με βάση το επενδυτικό σχέδιο για την περίοδο 2019-2023, η εταιρεία, μέλος του ιταλικού ομίλου F.S.I., θα φέρει νέα τρένα.

Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου, ενώ τόνισε ότι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και θα εκτελείται σε πρώτη φάση από μία νέα αμαξοστοιχία και θα προστεθούν συνολικά πέντε τρένα. Μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά, πρόσθεσε.

Στο σχέδιο ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης. Τονίζοντας ότι το μόνο βιώσιμο εκθεσιακό κέντρο που θα μπορούσε να λειτουργήσει είναι η ανάπλαση του παρόντος, επισήμανε ότι «μπορούμε να είμαστε ηγέτες στην περιοχή των Βαλκανίων, που είναι μια αγορά 50-60 εκατ. ανθρώπων, ωστόσο δεν βοηθούν οι υποδομές. Κάποια περίπτερα που λειτουργούν, κτίσθηκαν με το Σχέδιο Μάρσαλ. 17 περίπτερα χτίστηκαν τη 10ετία του 1950 μέχρι και τη δεκαετία του 1980, με διαφορετικές αρχιτεκτονικές προσεγγίσεις και λειτουργικότητα. Έχουμε μια έκταση 90.000 τετραγωνικών μέτρων και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο τα 40.000 τ.μ.».

«Πρέπει να πάμε σε ένα εκθεσιακό, όχι πολύ μεγάλο καθώς η τάση είναι για έξυπνα γεγονότα και μικρές εκθέσεις. Χρειαζόμαστε σε δόμηση γύρω στις 50.000 τ.μ., σύγχρονο συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο δυναμικότητας 120 δωματίων και χρειαζόμαστε και θέσεις στάθμευσης. Θα δώσουμε τις υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης σε συνεργάτες, outsourcing και βεβαίως ένας μεγάλος χώρος, γύρω στα 80 στρέμματα θα αποδοθεί σαν μητροπολιτικό πάρκο στην πόλη», πρόσθεσε.

«Αν έχουμε το προεδρικό διάταγμα για την ανάπλαση εντός του 2019, εμείς ήδη ετοιμάζουμε τα τεύχη δημοπράτησης για να προκηρυχθεί το έργο, ώστε το 2026 να λειτουργήσει το νέο εκθεσιακό κέντρο στις 3 Οκτωβρίου, στην επέτειο των 100 χρόνων από την 1η ΔΕΘ», συμπλήρωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Πηγή: iefimerida.gr.