Οι επεκτάσεις του μετρο - Τι γίνεται με την Γλυφαδα
11-03-2024, 11:53

Σε σειρά προτεραιότητας μπαίνει η γραμμή 2 λόγω της επένδυσης στο Ελληνικό

 

Σε σειρά προτεραιότητας δείχνει να μπαίνει η επέκταση της γραμμής 2 του μετρο λόγω της υλοποίησης του έργου στο ελληνικό, η οποία θα φτάσει μέχρι την Γλυφαδα και αναμένεται να εξυπηρετεί 57.000 επιβάτες ημερησίως. Σύμφωνα με την συγκοινωνιακή μελέτη η χάραξη θα έχει μήκος 4,5 χλμ., ενώ θα δημιουργηθούν και τρεις σταθμοί.

Ο πρώτος θα βρίσκεται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Όλες οι επεκτάσεις του μετρο

Εκτός από την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον η οποία βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. δρομολογεί εδώ και αρκετά χρόνια τρεις ακόμα επεκτάσεις.

Η αξία τους έχει εκτιμηθεί αρχικά στα 1,8 δισ. ευρώ και πρόκειται για τις εξής τρεις επεκτάσεις: Για τη Γραμμή 1 (δηλαδή τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο) στα σκαριά βρίσκεται η επέκταση προς τα Πετράλωνα, την Καλλιθέα και το ΚΠΙΣΝ. Η αξία της έχει εκτιμηθεί στα 450 εκατ. ευρώ και θα προβλέπεται η δημιουργία τεσσάρων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι σταθμοί Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι μελετάται σε δεύτερο χρόνο η επέκταση προς το Παλαιό Φάληρο. Όσον αφορά τη Γραμμή 2, δηλαδή τη κόκκινη Γραμμή (Ανθούπολη-Ελληνικό), υπάρχει πρόβλεψη για την επέκταση προς της Γλυφάδα.

Ο προϋπολογισμός της μπορεί να αγγίξει τα 400 εκατ. ευρώ και προβλέπεται η κατασκευή γραμμής 3,5 χλμ. με τους σταθμούς Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα.

Εκτός, όμως από τις υφιστάμενες και εν λειτουργία γραμμές η Ελληνικό Μετρό έχει εκπονήσει και ένα σχέδιο για την επέκταση της υπό κατασκευή Γραμμής 4 Άλσος-Βεΐκου-Γουδί. Πρόκειται για την πορτοκαλί γραμμή και όταν αυτή παραδοθεί (σ.σ. το αρχικό χρονοδιάγραμμα κάνει λόγο για το καλοκαίρι του 2029) τότε θα ακολουθήσουν δύο φάσεις επεκτάσεων συνολικής αξίας 1 δις ευρώ.

Η πρώτη αφορά την κατασκευή τεσσάρων σταθμών (Παγκράτι, Βύρωνας, Άνω Ηλιούπολη και ΠΥΡΚΑΛ), ενώ στη δεύτερη θα κατασκευαστούν οι σταθμοί Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ίλιον και Πετρούπολη.