Τι συμβαίνει με την παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου
21-02-2019, 17:30

Μπορεί η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου να χρονολογείται από τα τέλη του 2017 και να απαίτησε σημαντική προσπάθεια προκειμένου να υλοποιηθεί, φαίνεται όμως πως μέσα στις επόμενες εβδομάδες – μέχρι τα τέλη Μαρτίου – θα ολοκληρωθεί αισίως.

Στο ΤΑΙΠΕΔ κατατέθηκαν προ ημερών τρεις δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την παραχώρηση της μαρίνας για περίοδο 40 ετών. Και οι τρεις προσφορές θα αξιολογηθούν για το κατά πόσον πληρούν τα κριτήρια της διαδικασίας και στη συνέχεια, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές.

Σε αντίθεση με τους προηγούμενους διαγωνισμούς παραχώρησης, ο συγκεκριμένος θα αποτελέσει τον πρώτο που θα χρησιμοποιηθεί η διαδικασία της ηλεκτρονικής δημοπρασίας, μέσω της πλατφόρμας e-Auction, για να ζητήσει βελτιωμένες οικονομικές προσφορές από τους προκριθέντες επενδυτές.

Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή του e-Auction, είναι μια διαδικασία η οποία ήδη από το 2013 χρησιμοποιείται στους διαγωνισμούς των ακινήτων, αποφέροντας σημαντικά αυξημένα τιμήματα. Ενδεικτικά, για το ξενοδοχείο Λητώ στη Μύκονο το 2016, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας e-Auction προσφέρθηκε το ποσό των 16,9 εκατ. ευρώ, που υπερέβαινε κατά 69% την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού και ήταν σημαντικά υψηλότερο από την αποτίμηση. Αντίστοιχα, για 6 ακίνητα το 2018 στο πλαίσιο του e-Auction VIII το έσοδο για το Ταμείο ξεπέρασε τα 8,8 εκατ. ευρώ.

Ξεκάθαρος στόχος στην περίπτωση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου είναι να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό τίμημα προς όφελος του τελικού εσόδου για το Ελληνικό Δημόσιο. Στη δημοπρασία που αναμένεται μέσα στον Μάρτιο θα κληθούν να συμμετάσχουν οι υποψήφιοι επενδυτές που θα προκριθούν σε αυτή τη φάση, βάσει των προσφορών που κατέθεσαν.

Το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για τη μαρίνα ήταν ουσιαστικό καθώς εκδηλώθηκε από σημαντικούς επιχειρηματικούς ομίλους με εμπειρία στο σκέλος των παραχωρήσεων και της διαχείρισης τουριστικών λιμένων.

Συγκεκριμένα, η Lamda Dogus, σύμπραξη των ομίλων Λάτση και Dogus που κατέχει το δικαίωμα χρήσης της μαρίνας Φλοίσβου μέχρι το 2047, η Άκτωρ Παραχωρήσεις, 100% θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ και ηγέτιδα του κλάδου των παραχωρήσεων στην Ελλάδα και η Aviareps Hellas, όμιλος στον οποίο ανήκουν οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης Swissport Hellas και Skyserv καθώς και η αεροπορική εταιρεία Sky Express.

Η μαρίνα Αλίμου με χερσαία ζώνη επιφάνειας περίπου 210.000 τ.μ., θαλάσσια ζώνη περίπου 428.000 τ.μ., μέχρι 1.200 θέσεων ελλιμενισμού (η πλειονότητα των θέσεων αφορά σκάφη μεγέθους 20-25 που είναι η κυρίαρχη κατηγορία στην ελληνική αγορά), είναι η μεγαλύτερη στη χώρα και από τις μεγαλύτερες της Μεσογείου.

Ο επενδυτής που θα αποκτήσει το δικαίωμα διαχείρισης της μαρίνας Αλίμου για 40 έτη θα αποκτήσει, μεταξύ άλλων και τη δυνατότητα ανάπτυξης χρήσεων τουρισμού και αναψυχής. Θα μπορεί δηλαδή να αναπτύξει και να λειτουργήσει ξενοδοχεία, εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, συνεδριακά κέντρα, μουσεία κ.τ.λ.

Πηγή: capital.gr.